Trelopeiraiotes Blog

Attica Group: Ανοικτή σε συνεργασίες αλλά όχι αυτή τη στιγμή

H Attica Group είναι ανοικτή σε συνεργασίες, ωστόσο αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις για συγκεντρώσεις στον ακτοπλοϊκό κλάδο.

Στην εκτίμηση αυτή προέβη ο κ. Ανδρέας Βγενόπουλος, πρόεδρος της ΜIG, μητρικής της Attica Group, μιλώντας χθες στα Χανιά στην εκδήλωση παρουσίασης του επιβατηγού οχηματαγωγού Blue Horizon, το οποίο ξεκίνησε την προηγούμενη εβδομάδα δρομολόγια στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά.

Σε πολλούς κλάδους ίσως να προκύψει το ενδεχόμενο να γίνουν συγχωνεύσεις. Ακόμη σε ένα κλάδο μπορεί να υπάρξει μία εταιρεία η οποία θα ελέγχεται από το κράτος και την κοινωνία για να μην κάνει κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης.

Όταν όμως μιλάμε για συγχωνεύσεις πρέπει να έχουμε ομοειδείς εταιρείες. Να έχουν ανάλογα ίδια κεφάλαια σε σχέση με το δανεισμό τους. Αν μία εταιρεία έχει τεράστιο δανεισμό σε σχέση με τα ίδια κεφάλαια δεν μπορεί να συγχωνευθεί με μία υγιή εταιρεία. Η τοποθέτηση που κάνω είναι γενική. Στην ακτοπλοΐα δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή προϋποθέσεις για τέτοιου είδους συμφωνίες. Αυτό παραμένει σαν πιθανότητα και είμαστε ανοικτοί σε συνεργασίες προς όφελος της εξυπηρέτησης των κοινωνιών και των μετόχων.

Από την πλευρά του για το ίδιο θέμα ο διευθύνων σύμβουλος της Attica Group, Πέτρος Βακέτας, τόνισε ότι ενδεχόμενο συνεργασίας θεωρητικά δεν πρέπει ποτέ να αποκλείεται, έσπευσε όμως να δηλώσει ότι δεν υπάρχει καμία τέτοια συζήτηση και καμία προοπτική αυτή την περίοδο.

Παράλληλα προχώρησε ένα ακόμη βήμα εκτιμώντας ότι υπάρχουν και πράγματα που δεν μπορούν να γίνουν όπως μία εταιρεία να εξυπηρετεί όλη την Ελλάδα. Θα συναντά τις αντιδράσεις της κοινωνίας ανεξάρτητα από τη συμπεριφορά της προς τους καταναλωτές.

Συμπλήρωσε ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο από μία αγορά με πολλούς παίκτες να πάμε σε μία αγορά με έναν παίκτη. Πάντως δεν αρνήθηκε ότι οι συγχωνεύσεις μπορούν να καταστούν υποχρεωτικές λόγω συγκυρίας.

Ηρθαμε για να μείνουμε

Ανοίγοντας την εκδήλωση ο κ. Βέττας υπογράμμισε ότι με τη δρομολόγηση του Blue Horizon στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά ο καταναλωτής αποκτά περισσότερες επιλογές ενώ αναμένεται και αύξηση των επισκεπτών στο νομό.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Attica Group δεσμεύθηκε ότι σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες για την οικονομία και τους πολίτες της χώρας η εταιρεία του θα κάνει ό,τι περισσότερο μπορεί προκειμένου να διαφυλάξει τις θέσεις εργασίας και να παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.

Ο κ. Βγενόπουλος υπενθύμισε την περυσινή του δήλωση στο Ηράκλειο κατά τη δρομολόγηση του Superfast XII -«ήρθαμε για να μείνουμε»- ενώ ανέφερε ότι τα μηνύματα που έστελνε η τοπική κοινωνία συνηγόρησαν για την ύπαρξη μιας δεύτερης εταιρείας στα Χανιά.

Ο ανταγωνισμός θα ενταθεί με άμεση επίπτωση τη μείωση των τιμών που την έχει ανάγκη ο επιβάτης συμπλήρωσε ο κ. Βγενόπουλος.

Η σημερινή ημέρα είναι ξεχωριστή για την εταιρεία και την τοπική κοινωνία τόνισε.

Ο πρόεδρος της MIG απάντησε με χαρακτηριστικό τρόπο και στην ερώτηση σχετικά με τα εχέγγυα που παρέχει για μία μόνιμη παρουσία στα Χανιά, με δεδομένο ότι στο παρελθόν η Attica Group είχε αποχωρήσει από τη γραμμή ύστερα από δυο χρόνια παρουσίας.

Αυτή τη φορά το λέμε εμείς, υπογράμμισε ο κ. Βγενόπουλος προσθέτοντας ότι αυτό που λέμε πάντοτε το κάνουμε. Οι επενδύσεις που κάνουμε θα αποδώσουν μακροπρόθεσμα.

Ο κ. Βακέτας από την πλευρά του απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις για τυχόν δρομολόγηση ταχύπλοου στα Χανιά και ενός ακόμη πλοίου στη γραμμή του Ρεθύμνου, εκτίμησε ότι η συγκεκριμένη αγορά είναι «ρηχή» ενώ σε ό,τι αφορά τα ταχύπλοα σημείωσε ότι λόγω αυξημένου κόστους καυσίμων δεν έχουν ικανοποιητική απόδοση.

Για τα ναυπηγεία

Ενδιαφέρουσα ήταν η τοποθέτηση του διευθύνοντος συμβούλου της Attica για το ιστορικό της απόφασης ναυπήγησης των δυο νέων πλοίων που υλοποιεί η εταιρεία σε ναυπηγεία της Κορέας. Είχαμε συμφωνήσει σε όλα με τα Ναυπηγεία Ελευσίνας

Θέλαμε η δουλειά να γίνει στην Ελλάδα παρά το γεγονός ότι το τίμημα ήταν υψηλότερο. Όμως τα ναυπηγεία δεν κατάφεραν να εξασφαλίσουν εγγυήσεις (refund guarantee) τις οποίες σε όλη την Ευρώπη τις δίνουν στη ναυπηγική βιομηχανία τα κράτη.

Όπως μας ενημέρωσαν από τα ναυπηγεία, επί τέσσερα χρόνια το κράτος τους υποσχόταν ότι το θέμα θα διευθετηθεί χωρίς αποτέλεσμα. Αφού τελικά πήγαμε στην Κορέα, τώρα η Ευρωπαϊκή Ενωση Ναυπηγείων στην οποία μέλος είναι και τα Ναυπηγεία Ελευσίνας μας εγκαλεί γιατί στραφήκαμε σε κορεάτικα ναυπηγεία.

Αποδοκιμάστηκε το πρόγραμμα σταθερότητας

Σχολιάζοντας τις γενικότερες εξελίξεις στην ελληνική οικονομία ο κ. Βγενόπουλος εκτίμησε ότι το πρώτο πρόγραμμα σταθερότητας και ανάπτυξης που κατέθεσε η ελληνική κυβέρνηση όχι μόνο δεν έπεισε αλλά αποδοκιμάστηκε.

Αναμένουμε το νέο πρόγραμμα το οποίο εάν πείσει τις αγορές και περιλαμβάνει και αναπτυξιακά στοιχεία τότε η χώρα θα μπει σε μία νέα πορεία. Αναφερόμενος γενικότερα στο επιχειρηματικό περιβάλλον της χώρας σημείωσε ότι το βασικό πρόβλημα είναι η δαιμονοποίηση του κέρδους, ενώ καυτηρίασε το γεγονός ότι η κυβέρνηση δεν συζητά ποτέ με τους επιχειρηματίες θέματα που αφορούν την επιχειρηματικότητα και την οικονομία.

πηγή: naftemporiki.gr

Advertisements

Απρίλιος 30, 2010 - Posted by | ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: