Trelopeiraiotes Blog

Το «καλό» λίπος προστατεύει την καρδιά

ΛΟΝΔΙΝΟ Η αντικατάσταση των κορεσμένων λιπαρών που περιέχονται σε τροφές όπως το ζωικό βούτυρο και το κρέας με πιο υγιεινές επιλογές μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιοπάθειας κατά 20%, σύμφωνα με αμερικανούς ερευνητές. Ειδικοί της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ ανακάλυψαν ότι τα πολυακόρεστα λίπη, τα οποία περιέχονται σε κάποια ψάρια και φυτικά έλαια, αποτελούν «ασπίδα» για την καρδιά. 

Σύμφωνα με τις συμβουλές των επιστημόνων, είναι σημαντικό οι ενήλικοι να μη λαμβάνουν περισσότερο από το 11% της συνολικής καθημερινής ενέργειας από κορεσμένα λίπη. Και αυτό διότι αυτού του είδους τα λιπαρά αυξάνουν τα επίπεδα της κακής χοληστερόλης η οποία μπλοκάρει τις αρτηρίες. Την ίδια στιγμή όμως τα πολυακόρεστα λίπη έχουν την ακριβώς αντίθετη δράση, διότι αυξάνουν τα επίπεδα της καλής χοληστερόλης. Τα νέα ευρήματα προέκυψαν έπειτα από ανάλυση στοιχείων οκτώ προηγούμενων μελετών που περιελάμβαναν περισσότερα από 13.000 άτομα. Η ανάλυση έδειξε ότι για κάθε αύξηση στην κατανάλωση πολυακόρεστων λιπαρών οξέων της τάξεως του 5% εμφανιζόταν μείωση κατά 10% στην εμφάνιση καρδιοπαθειών. Ο επικεφαλής της μελέτης Ντάριους Μοζαφάριαν ανέφερε ότι υπάρχει πάντα κίνδυνος η μείωση της κατανάλωσης των κορεσμένων λιπαρών οξέων να αντικατασταθεί από άλλες κακές επιλογές, όπως είναι τα trans λιπαρά οξέα που περιέχονται σε επεξεργασμένες τροφές όπως τα μπισκότα και τα κέικ. «Τα στοιχεία μας μαρτυρούν ότι τα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα θα αποτελούσαν την υγιεινότερη επιλογή αντικατάστασης των κορεσμένων λιπαρών». 

Η Βικτόρια Τέιλορ από το Βρετανικό Ιδρυμα Καρδιολογίας σχολιάζοντας τα καινούργια αποτελέσματα ανέφερε ότι ενισχύουν τις υπάρχουσες συστάσεις για μείωση της κατανάλωσης κορεσμένων λιπαρών. Προσέθεσε ωστόσο ότι «αυτό που δεν λαμβάνει υπόψη της η συγκεκριμένη μελέτη είναι αν η αντικατάσταση των κορεσμένων λιπαρών με μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, όπως αυτά του ελαιολάδου, μπορεί να έχει παρόμοια ή και καλύτερα αποτελέσματα. Ετσι απαιτείται περαιτέρω έρευνα ώστε να εξαχθούν αυτά τα πολύτιμα συμπεράσματα»

Η κυρία Τέιλορ σημείωσε μάλιστα ότι η μείωση των κορεσμένων λιπαρών πρέπει να αποτελεί μία μόνο κίνηση στο πλαίσιο μιας σωστής διατροφής που θα προστατεύει την καρδιά. «Πρέπει επίσης να γίνεται χαμηλή κατανάλωση αλατιού και να περιέχονται στη διατροφή λιπαρά ψάρια και τουλάχιστον πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών ημερησίως». 

πηγή: tovima.gr

Advertisements

Μαρτίου 26, 2010 - Posted by | ΑΡΘΡΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: