Trelopeiraiotes Blog

Ερχονται μεγάλες ανατροπές στο λιμάνι

Μεγάλες ανατροπές υπόσχεται ότι θα κάνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς κ. Γιώργος Ανωμερίτης για το λιμάνι του Πειραιά, ο οποίος υποστηρίζει ότι εφέτος θα είναι λίγες οι διαφορές, αλλά αυτές θα είναι αισθητές και τόνισε στο «Κ»: «Βρέθηκα στον ΟΛΠ για να χειρισθώ μία κρίση, ωστόσο οι κρίσεις φέρνουν όμως ευκαιρίες και μεταρρυθμίσεις» και συμπλήρωσε με μεγάλο πάθος: «Στόχος μου είναι, όπως πάντα, η προώθηση του κοινού καλού στον χώρο του τουρισμού, του πολιτισμού και της ναυτιλίας, τομείς που διαχρονικά υπηρέτησα με θετικά αποτελέσματα».

Μιλώντας για το επενδυτικό πρόγραμμα, ανέφερε ότι το συνολικό ύψος ανέρχεται σε 1 δισ. ευρώ για την πενταετία και με απόλυτο τρόπο σχολίασε: «Το πρόγραμμα είναι επεξεργασμένο και ώριμο, υπηρετεί τη ναυτιλία, τους επιβάτες και την πόλη και έχει γίνει σχεδόν ομόφωνα αποδεκτό από όλους τους φορείς του Πειραιά. Μέσα σε μία διετία το λιμάνι θα είναι «πράσινο», λειτουργικό, ανθρώπινο, ένα τελείως διαφορετικό λιμάνι».

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΣ

Βασικός στόχος του κ. Γ. Ανωμερίτη είναι η ανάπτυξη των υποδομών της κρουαζιέρας στο πρώτο λιμάνι. Ξεδιπλώνοντας τις σκέψεις για το επιβατηγό λιμάνι, λέει: «Ο Πειραιάς του 2020 οφείλει να είναι το κυρίαρχο λιμάνι στον χώρο της κρουαζιέρας. Γι’ αυτό επεκτείνουμε τον νότιο λιμένα, ώστε να δεχθεί επιπλέον 6-8 μεγάλα κρουαζιερόπλοια. Στον βόρειο λιμένα δημιουργούμε μαρίνα mega-yachts και στο κεντρικό λιμάνι θεματικό πάρκο, εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο, πολιτιστική ακτή 2-3 μουσείων και Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης, ξενοδοχείο 5 αστέρων και monorail συγκοινωνίας εντός του λιμανιού.

Ο Πειραιάς θα γίνει ένα μεγάλο τουριστικό κέντρο και όχι απλώς ένα λιμάνι περαστικών. Το λιμάνι του Πειραιά είναι από τα πράγματα το μεγάλο λιμάνι διακίνησης της χώρας, αφού το 2009 διακινήθηκαν 8.200.000 επιβάτες, 565.000 Ι.Χ., 181.000 ΔΧ, 6.380 λεωφορεία και 112.800 δίκυκλα.

Αν σε αυτά προσθέσουμε και τους 2.028.600 διακινούμενους επιβάτες των κρουαζιεροπλοίων, αντιλαμβάνεται κανείς το μέγεθος ευθύνης του ΟΛΠ. Τόσο η περυσινή χρονιά, όσο και η εφετινή βρίσκονται στο κέντρο του κυκλώνα της οικονομικής κρίσης. Η μείωση των εισοδημάτων θα επηρεάσει την τουριστική κίνηση, όχι όμως σημαντικά, αφού οι εγχώριες ενδομεταφορές ενισχύονται σε περιόδους κρίσης, όταν ο κάθε πολίτης καταφεύγει όχι σε ξένους προορισμούς αλλά στις προγονικές περιοχές για πιο οικονομικές διακοπές».

Στο ερώτημα για την πλήρη απελευθέρωσης της κρουαζιέρας επισημαίνει ότι η λύση μπορεί να έλθει με συμβιβαστικό τρόπο, επωφελεία όλων των πλευρών: «Η άρση του cabotage για πλοία με Κοινοτική σημαία έχει γίνει. Το cabotage μπορεί να αρθεί καθολικά με παράλληλη διασφάλιση των θέσεων εργασίας των ήδη απασχολουμένων και αύξηση θα έλεγα των θέσεων του συγκεκριμένου κλάδου. Τουρισμός και ναυτιλία μπορούν να τα βρουν. Οι σχέσεις των δύο μερών είναι καλές, παρά τα «τερατουργήματα» ορισμένων όρων της σύμβασης παραχώρησης. Προσπαθούμε να συνεργαστούμε για το συμφέρον της χώρας».

ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΚΙΒΩΤΙΩΝ

Για τις προοπτικές αύξησης της διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων και της γενικότερης κίνησης του ΟΛΠ ο κ. Γ. Ανωμερίτης τονίζει ότι «στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων υπάρχει πρόβλημα λόγω της διεθνούς μείωσης στον χώρο των θαλάσσιων μεταφορών» και προσθέτει: «Στην ακτοπλοΐα θα κινηθούμε στα ίδια επίπεδα, στην κρουαζιέρα αναμένεται μία μικρή αύξηση. Η οικονομική κρίση αγγίζει όλους, γι’ αυτό και ο ΟΛΠ «πάγωσε» τα τιμολόγιά του για 6 μήνες.

Στον τομέα των υπηρεσιών η χώρα μας κυριαρχεί σε δύο τομείς: Τον τουρισμό και τη ναυτιλία. Το ίδιο ισχύει και στη σύνθεση του ΑΕΠ και της απασχόλησης. Η ενίσχυση της ποιότητας, οι εναλλακτικές δραστηριότητες και η «πράσινη» προσπάθεια θα φέρουν καρπούς. Οι χώρες πολιτιστικού προϊόντος και θετικού οικοσυστήματος ακόμη και σε περιόδους κρίσης επιβιώνουν. Η ανάπτυξη όμως της επόμενης δεκαετίας θα έρθει από τις ανατολικοευρωπαϊκές χώρες, των οποίων ο θαλασσινός κήπος είναι το Αιγαίο».

Ανάπτυξη του ΟΛΠ σε νέες υπηρεσίες και τομείς

Την προσεχή Δευτέρα ο κ. Γ. Ανωμερίτης θα δώσει συνέντευξη Τύπου για τις σκέψεις και τις άμεσες ενέργειες στις οποίες θα προβεί σχετικά με την ανάπτυξη του ΟΛΠ σε νέες υπηρεσίες και τομείς. Μάλιστα, στην τελευταία συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου, εισηγήθηκε τη δημιουργία θυγατρικής εταιρείας, η οποία θα διεκδικήσει την εκμετάλλευση και λειτουργία του εμπορευματικού σταθμού του Θριασίου.

Ο ίδιος υποστηρίζει ότι «ο ΟΛΠ παράλληλα με την αναδιάρθρωση των τομέων δραστηριότητάς του οφείλει στρατηγικά να εισέλθει σε νέους τομείς παροχής υπηρεσιών, οι οποίοι φυσικά είναι συμβατοί με τους καταστατικούς σκοπούς και τους επιχειρηματικούς του στόχους» και επισημαίνει: «Ο χώρος των logistics είναι ένας εξ αυτών. Φορείς οι οποίοι ασχολούνται με τη φορτοεκφόρτωση ή διαμετακόμιση εμπορευμάτων είναι γενικώς παραδεκτό ότι οφείλουν να ασχολούνται με ολόκληρη την αλυσίδα εμπορευμάτων από την παραγωγή του προϊόντος μέχρι την τελική διάθεσή του στις αγορές και τους καταναλωτές.

Η κατασκευή του Εμπορευματικού Κέντρου Θριάσιου Πεδίου (ΕΚΘΠ), στο οποίο θα συγκεντρωθεί ο τεράστιος όγκος των εμπορευματικών δραστηριοτήτων της Αττικής, αποτελεί τη μεγάλη ευκαιρία για την ΟΛΠ ΑΕ επέκτασης των δραστηριοτήτων της στον χώρο των logistics.
Η επικείμενη διακήρυξη από τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ των όρων της νέας σύμβασης παραχώρησης του χώρου ανάπτυξης των εργασιών logistics απαιτεί, προκειμένου ο ΟΛΠ να είναι ένας εκ των συμμετόχων στο νέο εμπορευματικό γίγνεσθαι, την άμεση ίδρυση θυγατρικής εταιρείας συνδυασμένων μεταφορών και εμπορευμάτων.
Στα επόμενα σημεία περιγράφεται το υπό εξέλιξη εμπορευματικό έργο του Θριασίου, καθώς και τα πλεονεκτήματα από τη συμμετοχή του ΟΛΠ μέσω θυγατρικής του εταιρείας στο έργο αυτό».

ΔΙΕΘΝΕΣ ΚΕΝΤΡΟ

Υπενθυμίζεται ότι το Εμπορευματικό Κέντρο Θριασίου Πεδίου (ΕΚΘΠ) αποτελεί κομβικό σημείο της εν γένει προσπάθειας εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης του εμπορευματικού έργου, καθώς σε αυτό θα συγκεντρωθεί ο μεγαλύτερος όγκος από τις εμπορευματικές δραστηριότητες της Αττικής, που αποτελούν τη σημαντική πλειονότητα των συνολικών εμπορευματικών δραστηριοτήτων και θα αποτελέσει τον κεντρικό εμπορευματικό σταθμό της Ελλάδας, ενδεχομένως δε και ένα σημαντικό διεθνές εμπορευματικό κέντρο.

Επιπλέον, θα αποτελέσει τμήμα ενός ευρύτερου συγκροτήματος, συνολικού εμβαδού 2.000 στρεμμάτων, που θα περιλαμβάνει εγκαταστάσεις του ΟΣΕ, τελωνεία, αποθήκες και πλήθος μεγάλων εταιρειών διαχείρισης και logistics.

Οπως τονίζει ο κ. Γ. Ανωμερίτης, το εμπορευματικό κέντρο θα συνδέεται απευθείας νοτιοανατολικά με το Ικόνιο, τον Πειραιά και την Ελευσίνα. Προς Βορρά θα υπάρχει σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη και προς Δυσμάς με την Πάτρα και τη Μεγαλόπολη. Η οδική πρόσβαση εξασφαλίζεται με την άμεση σύνδεση του ΕΚΘΠ με την Αττική Οδό και τη σύνδεση με την εθνική οδό (μέσω της Αττικής Οδού και της περιφερειακής λεωφόρου Ασπροπύργου).

Τέλος, να επισημάνουμε ότι το Εμπορευματικό Κέντρο Θριασίου προβλέπεται να αναπτυχθεί σε ένα ακίνητο συνολικής έκτασης 60.000 τ.μ.

πηγή: kerdos.gr

Advertisements

Μαρτίου 22, 2010 - Posted by | ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: