Trelopeiraiotes Blog

ΟΛΠ: ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΕ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΙΝΕΖΟΥΣ ΤΗΣ CΟSCΟ

Αν μαζί με τα αγροτικά μπλόκα στους δρόμους είχαμε ανάλογα μπλόκα και στο λιμάνι του Πειραιά, την ελληνική αγορά θα απειλούσε ασφυκτικό εμπάργκο. Ευτυχώς, η εργασιακή ειρήνη στο λιμάνι έχει αποκατασταθεί εδώ και πάνω από δύο μήνες και η πέτρα του σκανδάλου, ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων και ειδικώς η προβλήτα 2 που εκμεταλλεύεται η κινεζική Cosco, κινείται πλέον με τους γνωστούς κανονικούς ρυθμούς. Επιπλέον, ο ΟΛΠ βρίσκεται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με την Cosco, προκειμένου να διαμορφωθεί ένα σταθερό και μόνιμο πλαίσιο συνεργασίας ανάμεσα στις δύο πλευρές. 

Για τον Γιώργο Ανωμερίτη, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο  του ΟΛΠ, η ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά είναι άρρηκτα  συνδεδεμένη με τη συνολική ανάπτυξη της πόλης του Πειραιά  Φυσικά, θα ήταν δύσκολο να γίνεται λόγος για τέτοιου είδους σχέσεις, αν δεν είχαν αντιμετωπιστεί τα προβλήματα που τροφοδοτούσαν ένα καθεστώς διαρκών συγκρούσεων στον ευρύτερο εργασιακό χώρο του λιμανιού, όπου απασχολούνται περίπου 1.300 εργαζόμενοι. 

Στελέχη ναυτιλιακών εταιρειών που είναι εγκατεστημένες στην ευρύτερη περιοχή του λιμανιού του Πειραιά λένε ότι δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός πως οι συνθήκες εργασιακής ειρήνης- κατ΄ επέκτασιν και η ομαλή εγκατάσταση των Κινέζων στην προβλήτα 2- διαμορφώθηκαν με την ανάληψη των καθηκόντων του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ από τον πρώην υπουργό και στέλεχος του ΠΑΣΟΚ Γιώργο Ανωμερίτη. 

Μιλώντας στο «Χρήμα» ο κ. Ανωμερίτης λέει ότι «η κατανόηση των προβλημάτων, η αναγνώριση των εύλογων και δίκαιων εξ αυτών, μαζί με την πίστη και προβολή μιας νέας αναπτυξιακής προοπτικής, και η σύνθεση όλων αυτών, οδήγησαν στον διάλογο ανάμεσα στον ΟΛΠ και τους εργαζόμενους, στη συναίνεση και τελικά στη λύση». 

Για την περίφημη εθελουσία έξοδο ο επικεφαλής του ΟΛΠ ξεκαθαρίζει ότι «η παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ στην Cosco ήταν άρρηκτα συνδεδεμένη με τη μείωση προσωπικού μέσω εθελουσίας εξόδου. Αυτό ψηφίστηκε νόμος από την προηγούμενηκυβέρνηση το 2008, με ανάληψη του συνολικού κόστους από τον ΟΛΠ. Παρότι το σχέδιο αφορούσε έξοδο 350 εργαζομένων, τελικά εντάχθηκαν 42, με κόστος 7 εκατ. ευρώ». 

Πρακτικό συμφωνίας με εργαζομένους
Οι καλές σχέσεις με τους εργαζόμενους και ειδικά με τον σκληρό πυρήνα τους, που είναι οι περίπου 600 λιμενεργάτες, δεν διαμορφώθηκαν μόνο από την όποια λύση δόθηκε στο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου. «Υπογράψαμε με τους εργαζομένους ένα πρακτικό συμφωνίας και είμαι βέβαιος ότι, εφόσον το τηρούμε, δεν θα επέλθει νέα ρήξη. Και οι δύο πλευρές θέλουμε την ανάπτυξη του ΟΛΠ, τη διασφάλιση της εργασίας και των εισοδημάτων χωρίς κλυδωνισμούς», λέει ο κ. Ανωμερίτης, ο οποίος τώρα υλοποιεί άλλους δύο στόχους: να υπάρξει ανάμεσα στον ΟΛΠ και την Cosco ένα πλαίσιο καλής συνεργασίας και να ξεδιπλωθούν οι μεγάλες αναπτυξιακές δυνατότητες που διαθέτει ο ΟΛΠ. 

Οι διαπραγματεύσεις με την Cosco
Στόχος των διαπραγματεύσεων με την κινεζική πλευρά είναι «η διασφάλιση εργασιών και στις δύο προβλήτες (ΟΛΠ και Cosco)» και η αύξηση του όγκου των εμπορευματοκιβωτίων που θα διακινούνται. 

Οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στις δύο πλευρές θα επιστεγαστούν με την υπογραφή τριών ιδιωτικών συμφωνητικών, με τα οποία θα ρυθμίζονται βασικά θέματα όπως είναι η συγκατοίκηση των δύο εταιρειών, δηλαδή η λειτουργία της προβλήτας 2 που έχει παραχωρηθεί στην Cosco με προσωπικό της ΟΛΠ Α.Ε. για τους πρώτους μήνες. Επίσης, στις διαπραγματεύσεις θα ξεκαθαρίσουν θέματα συνεργασίας με την Cosco από την 1η Ιουνίου και μετά, όταν θα λήξει και η συγκατοίκηση, αλλά και εμπορικών συμφωνιών με τους Κινέζους. Μόλις μπουν οι υπογραφές, θα έρθει και ο πρόεδρος της Cosco κάπτεν Γουέι στην Αθήνα επισφραγίζοντας την ελληνοκινεζική συνεργασία σε βάθος χρόνου. Ο Κινέζος επικεφαλής αυτού του μεταφορικού κολοσσού έχει αφήσει ανοιχτό για το μέλλον το ενδεχόμενο η Cosco να κάνει και άλλες επενδύσεις στην Ελλάδα σε logistics και οδικές μεταφορές. 

Θέλοντας να διασκεδάσει τις ανησυχίες των εργαζομένων στον ΟΛΠ, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι η προβλήτα 1 που θα τον διαχειρίζεται ο ΟΛΠ δεν θα είναι ανταγωνιστικός έναντι της προβλήτα 2, ο κ. Ανωμερίτης λέει ότι «στην αγορά χωράνε όλοι και κυρίως ο ΟΛΠ, ο οποίος έχει ρίζες στο εγχώριο φορτίο και μπορεί να προσαρμόζεται και να εκσυγχρονίζεται. Εξάλλου υπάρχουν προοπτικές και σε νέα πεδία παράλληλων δραστηριοτήτων για τον ΟΛΠ. Την 1-6-2010 η προβλήτα 1 του ΟΛΠ θα είναι πολύ πιο σύγχρονη σε υποδομές από ό,τι η προβλήτα 2». 

Οι αναπτυξιακές προοπτικές του Πειραιά
Κατά τον κ. Ανωμερίτη, η ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη συνολική ανάπτυξη της πόλης του Πειραιά, η οποία έχει μεγάλα περιθώρια να ενισχύσει τη θέση της στη διεθνή ναυτιλιακή αγορά. Σήμερα ο Πειραιάς είναι διεθνές ναυτιλιακό κέντρο αφού εδώ έχουν έδρα 1.100 ναυτιλιακές επιχειρήσεις. 

Μιλώντας για τα αναπτυξιακά σχέδια του ΟΛΠ ο Γιώργος Ανωμερίτης δεν κρύβει ότι θα προβεί σε αλλαγές παντού. Όσον αφορά τις κρουαζιέρες θα γίνουν «αλλαγές στην υποδοχή των πλοίων, νέες λιμενικές εγκαταστάσεις, ποιοτικές τουριστικές υπηρεσίες, σύγχρονα μέσα μεταφοράς, θεματικά πάρκα, υπηρεσίες πολιτισμού. Μια τελείως διαφορετική εικόνα του ειδικού τουριστικού προϊόντος που απαιτεί η κρουαζιέρα». 

Στο επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ που προσεγγίζει το 1 δισ. ευρώ, εντάσσονται οι νέες υποδομές για την εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας και της επιβατηγού ναυτιλίας, η συγκοινωνία μέσα στο λιμάνι με monorail (υπερυψωμένο τρένο μονής τροχιάς), ο διαχωρισμός οχημάτων και προσώπων, πολιτιστική ακτή, συνεδριακές και εκθεσιακές εγκαταστάσεις, ξενοδοχειακή υποδομή 5 αστέρων. «Με αυτά και πολλά άλλα δεν θα αλλάξει μόνο το λιμάνι αλλά συνολικά ο Πειραιάς. 

Εξάλλου, για μένα πόλη και λιμάνι είναι αδιαίρετα μέσα σε ένα αναβαθμισμένο περιβάλλον». 

Στα αναπτυξιακά πλάνα του ΟΛΠ εντάσσεται και η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του που «είναι ανεκτίμητη και γεωγραφικά εκτεταμένη». Με την ωρίμαση κάποιων από τις επενδύσεις αυτές, «το λιμάνι του Πειραιά, παρότι υποβαθμίστηκε τα τελευταία χρόνια στην ευρωπαϊκή κατάταξη, με το επενδυτικό σχέδιό μας που ήδη έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον στα επενδυτικά πιστωτικά κέντρα, θα ξαναγίνει ένας μεγάλος παίκτης των διεθνών θαλάσσιων μεταφορών και του τουρισμού». 

πηγή: tanea.gr

Advertisements

Φεβρουαρίου 8, 2010 - Posted by | ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: